Sunday, September 13, 2015

Vocabulary - Facial expressions

Kilde: Fotolia.com


Når vi lærer et nytt språk er kroppsspråk en viktig del av kommunikasjonen. En viktig del av kroppsspråket er ansiktsuttrykk. På engelsk heter kroppsspråk body language og ansiktsuttrykk heter facial expressions.



happy - glad   
sad - trist
scared - redd   
angry - sint    
proud - stolt  
excited - oppspilt
mischievous - skøyeraktig  
    silly - tøysete
confused - forvirret   
bored - lei       


Nedenfor ser du noen eksempler på setninger som beskriver ansiktsuttrykk.


  • Today, I am wearing my happy face.
  • I dag har jeg på meg glad.ansiktet mitt.


  • When you scare me, I wear my scared face.
  • Når du skremmer meg, bruker jeg det redde ansiktet mitt


  • If you make me angry, I will show you my angry face.
  • Hvis du gjør meg sint, vil jeg vise deg sinna-ansiktet mitt.
  • I can see that you are proud by looking at your face.
  • Jeg kan se at du er stolt ved å se på ansiktet ditt.
  • You look bored.
  • Du ser ut som om du kjeder deg.
  • What? Do I look confused?
  • Hva? Ser jeg forvirret ut?

No comments:

Post a Comment