Tuesday, February 23, 2016

Learning English through stories



Jeg liker å gå inn på YouTube og lete etter nye videoer jeg kan bruke i undervisning. I dag fant jeg disse. Det virker som om noen har laget videoer av lettlestbøker. De leses sakte og jeg tror at man kan lære mye av å se på disse filmene. Husk at du ikke trenger å forstå alle ord for å forstå hovedpoengene i historien. Ofte er det bedre trening å bare lytte og akseptere at man er litt usikker på betydningen av enkelte ord, heller enn å slå opp alt. Du vil ha en lang periode mens du lærer engelsk der du ikke vil forstå alle ord, spesielt ikke i en naturlig samtale. Du kan ikke slå opp eller spørre om alle ord når du snakker med noen. Det er derfor lurt å øve seg på å forstå ordene utfra sammenhengen. Jeg vet at mange elever synes at dette er frustrerende, men det er nødvendig å bli komfortabel med å lære ords betydning utfra sammenhengen. 

Håper denne kan hjelpe. 

No comments:

Post a Comment